Author |
Swedish Forum |
Jison Joined: Jul 01, 2002 Posts: 356 From: Sweden PM, WWW
|
Quote:
|
On 2002-12-15 11:22, tiasb wrote:
Någon som kan prova att skicka ett MMS till mig. vet inte om mitt funkar längre. Funkar det så skickar jag tillbaka något.
Jag har comviq.
0704-386346
|
|
Har skickat men är på voda ej säker på att det funkar.
Säg till om du fick det
 t68i.2jison.com  |
|
|
Det här med cellinfo o lokal info kan användas av tex fågelskådare som sett en sällsynt pippi. Då kan dom skicka ut ett meddelande som når alla fågelskådare som är anmälda på den tjänsten
 t68i.2jison.com  |
Cytech Joined: Feb 19, 2002 Posts: > 500 From: Stockholm, Sweden PM |
Quote:
|
On 2002-12-16 18:40, Jison wrote:
Har skickat men är på voda ej säker på att det funkar.
Säg till om du fick det
|
|
det går inte att skicka mellan operatörerna... krävs avtal mellan operatörerna... å inga sådana finns i dagens läge... tidningen Mobil frågade ut Håkan Ström, informationsansvarig på Telia Mobile om detta, här är litet utdrag:
Quote:
|
När kommer det fungera?
- Det kan jag inte säga idag. Vi har inte skrivit några avtal med de andra operatörerna än. Vi har förhandlingar med en av dem, den andra har inte visat något intresse för saken.
Vilken har ni förhandlingar med och vilken är inte intresserad?
- Det kan jag inte säga.
Men det kommer väl gå att skicka mellan alla operatörer, inom kort?
- Det är vår förhoppning att det blir så så fort som möjligt, säger Håkan Ström, som däremot inte kan göra en uppskattning av när det blir verklighet.
- Jag skulle vilja dra en parallell till lanseringen av SMS. Då kunde man inte heller skicka meddelanden mellan olika operatörer, säger han.
Har du förståelse för att mobilanvändare blir besvikna när de inte kan skicka eller ta emot MMS från alla de känner, som har investerat i en MMS-telefon?
- Jag undviker den diskussionen.
|
|
Artikeln i sin helhet finns på http://www.mobil.se/nyheter/visa.asp?id=6056&sid=1 |
gareb Joined: Sep 05, 2002 Posts: > 500 PM |
Ingen som har skaffat p800 idag och i så fall vad tycks?
[ This Message was edited by: GEORGIA REBEL on 2002-12-17 09:14 ] |
MartinR Joined: Dec 10, 2002 Posts: 86 From: sweden PM |
vadå vad tycks? GE MIG! |
Sam79 Joined: Nov 25, 2002 Posts: 105 From: Sweden PM |
Hur går man till väga, om man vill surfa via gprs med en bärbar data? Och finns det någon wapläsare till XP
This post was posted from a T300 |
tjompa Joined: Dec 11, 2002 Posts: 25 From: Sweden PM, WWW
|
Quote:
|
On 2002-12-17 02:01, Sam79 wrote:
Hur går man till väga, om man vill surfa via gprs med en bärbar data? Och finns det någon wapläsare till XP
This post was posted from a T300
|
|
Vilken operatör har du?
Förmodligen finns det information om hur du gör på deras wwwsida (säker på Tele2/Comviq samt Vodafone). Sen är det kabel, IR eller blåtand mellan burken och nallen som gäller.
WAPläsare finns det mängder av. Själv använder jag winwap som finns att ladda hem på www.winwap.org
tjompa - What the future holds for you... |
|
Att det ska ta sån j***a tid att skaffa ett avtal mellan operatörerna.
Hur stor är sannolikheten att man har en kompis som har en MMS telefon, MMS aktiverat och dessutom samma operatör?
Hos mig=0
 t68i.2jison.com  |
Krippe Joined: Oct 23, 2002 Posts: 67 From: Sweden PM |
@jison
Har samma problem som du. De få jag känner som har mms-telefoner har Voda. Jag har telia.
Nån som vet hur det funkar att skicka mms till en Nokia 3510. Enligt telia behövs inga inställningar till 3510:an men jag skickade till syrrans 3510 å det gick inte. Hon fick ett sms bara där det stod att mms inte funka.
Krippe |
För att man ska kunna ta imot ett mms med en 3510, så måste mms vara aktiverat på abonnemanget, och man måste ha skickat ett för att kunna ta imot.
dragontrumpetare Joined: Dec 03, 2002 Posts: 231 From: sweden PM |
Så kan det väl inte vara? Då skulle ju 3510 ha en helt värdelös MMS funktion?
Jerry
The Truth is out there!!! |
Det är våra svenska operatörers fel.,. Men får man tag i en mms telefon som kan skicka . Så byter man bara sim kort... Och då är problemet löst.
dragontrumpetare Joined: Dec 03, 2002 Posts: 231 From: sweden PM |
Ahh...smart!!!
The Truth is out there!!! |
uno44 Joined: Nov 15, 2002 Posts: 4 PM |
När man ska konfigurera sin telefon på SE sida så ska man först välja land, sen telefon och sedan internet service provider. Där fasnar jag, jag hajjar inte, har det med mitt mobil abbonemang att göra eller vad??
Jag har comvig kontant och vill kunna skicka mail direkt från mobilen, nu går jag in på comviqs wapsida och skickar genom hotmail men då kan man ju inte bifoga bilder och det är ju dåligt.
Nån som har comviq kontant och går in i meddenanden/E-post och lyckas skicka e-post? för mig står det bara söker server.
Tacksam för svar. |
tjompa Joined: Dec 11, 2002 Posts: 25 From: Sweden PM, WWW
|
Quote:
|
On 2002-12-17 10:50, uno44 wrote:
När man ska konfigurera sin telefon på SE sida så ska man först välja land, sen telefon och sedan internet service provider. Där fasnar jag, jag hajjar inte, har det med mitt mobil abbonemang att göra eller vad??
Jag har comvig kontant och vill kunna skicka mail direkt från mobilen, nu går jag in på comviqs wapsida och skickar genom hotmail men då kan man ju inte bifoga bilder och det är ju dåligt.
Nån som har comviq kontant och går in i meddenanden/E-post och lyckas skicka e-post? för mig står det bara söker server.
Tacksam för svar.
|
|
-----------------------------------
Detta är från www.comviq.se och gäller 300
----
Skapa datakonto för anslutning
För att kunna e-posta med telefonen behöver du skapa en anslutning till Internet. Detta gör du via gprs eller en uppringd förbindelse.
Datakonto Gprs
Välj Kommunikation i huvudmenyn
Välj Datakomm.
Välj Datakonton
Välj Lägg till konto?
Välj GPRS-data
Döp ditt datakonto till gprs
Ställ in följande:
APN:
Användar-ID: gprs
Lösenord: internet
Spara?
Välj datakontot gprs
Välj Redigera
Välj DNS-adress
Skriv in 130.244.127.161
Klart!
Datakonto Uppringd
Välj Kommunikation i huvudmenyn
Välj Datakomm.
Välj Datakonton
Välj Lägg till konto?
Välj GSM-data
Döp ditt datakonto till gsm
Ställ in följande:
Telefonnummer: beror på abb.
Användar-ID: beror på abb.
Lösenord: beror på abb.
Spara?
Välj datakontot gsm
Välj Redigera
Välj Anslutningstyp
Välj ISDN
Klart!
Skapa e-postinställningar
För att kunna använda ditt datakonto för e-post behöver du konfigurera dina e-postinställningar i form av ett e-postkonto.
Välj Meddelanden i huvudmenyn
Välj Alternativ
Välj E-post
Välj Red. Konto
Välj Lägg till nytt?
Döp ditt emailkonto till epost
Ställ in följande:
Anslut med: Välj det datakonto du nyss skapade, gprs eller gsm.
POP3-server: Server du vill hämta e-post från.
POP3-port: 110
Brevlåda: Ditt tilldelade Konto ID
Lösenord: Lösenord till brevlådan
SMTP-server: Server du vill skicka e-post från.
SMTP-port: 25
E-postadress: Skriv din e-postadress
Från (namn): Ditt namn
Signatur: Eventuell signatur
Kop. utgående: Vill du spara e-post du skickar på telefonen?
Hämta post var: Välj hur ofta du vill att din telefon ska uppdatera din Inkorg
-----
Får du det inte att funka så är det bara att höra av dig till kundtjänst eller posta ett nytt inlägg, för visst ska det funka på kontantkort?
tjompa - What the future holds for you... |
|