Author |
Swedish Z1010 Thread |
DIFference Joined: Nov 28, 2004 Posts: 41 PM |
Jag är faktiskt INTE avundsjuk. Det enda som är märkbart bättre är kameran, men den suger ändå. Har själv en 5mpix Minolta digitalkamera. Jag skulle aldrig byta min Z1010 mot en S700i. Men mot en Z800 är såklart en annan sak. Om jag behöver lämna in min ett par gånger så har säkert Z800 kommit då jag ev. få en annan... Får väl se.... |
|
Någon mer än jag som saknar alternativet att "Slå på" telefonen då larmet går av om man har den avstängd. Det funkar med Nokia, asbra... lite besviken på det  |
xPisc Joined: Mar 23, 2004 Posts: 23 PM |
Det ska vara automatiskt, du ska alltså inte behöva ställa in någon inställning!
Edit: vill ha en nokia 6630 :/
Du som fick en S700 istället för Z1010, du mister ju 3g funktion och dyl.
Kommer du få en z800 när det finns tillgängligt eller kommer du få leva med din S700?? Du hade ju somsagt köpt en 3g telefon från början och nu pillar du med en 2g.
[ This Message was edited by: xPisc on 2005-02-26 10:40 ] |
Speeder Joined: Jul 19, 2004 Posts: 44 PM |
Jag måste bara visa att Z1010's kamera också tar hyffsade bilder!
 |
Speeder Joined: Jul 19, 2004 Posts: 44 PM |
http://www.blocket.se/view/4452216.htm |
Quote:
|
On 2005-02-26 11:38:47, xPisc wrote:
Det ska vara automatiskt, du ska alltså inte behöva ställa in någon inställning!
Edit: vill ha en nokia 6630 :/
Du som fick en S700 istället för Z1010, du mister ju 3g funktion och dyl.
Kommer du få en z800 när det finns tillgängligt eller kommer du få leva med din S700?? Du hade ju somsagt köpt en 3g telefon från början och nu pillar du med en 2g.
[ This Message was edited by: xPisc on 2005-02-26 10:40 ]
|
|
Ok, min sätts inte på nämligen. Men jag ska lämna in den.
Varför ha en 6630? Går ju inte köra videosamtal med den,även om jag knappt gör det så vill jag ändå KUNNA göra det med en 3g-lur Sen drabbas Symbian-OS av många virus nu, det är jag hellre utan, behöver knappast mycket mer funktioner än de som finns i Z1010, displayerna är ändå för små för att hålla på med massa... Och en mobil med 6+ tums display är ingen mobil  |
JorgenSt Joined: May 27, 2002 Posts: 63 From: Uppsala, Sweden PM |
@DIFference: Jag har ju en N6630 som jag verkligen gillar! Kan knappt tänka mig att köpa en telefon som inte har symbian . Och jag har kört massor av videosamtal med den, visst, jag kan inte filma mig själv och se den jag pratar med samtidigt, men jag tycker inte det gör ngt om jag inte syns själv .
Men vill man inte köra messenger klient, avantgo, putty, ta emot mail och kunna ändra bifogade word/excel filer så inte behöver man symbian .
I väntan på en se telefon med 3g och symbian så är N6630:an ett bra alternativ!
/Jörgen |
Quote:
|
On 2005-02-28 20:10:05, JorgenSt wrote:
@DIFference: Jag har ju en N6630 som jag verkligen gillar! Kan knappt tänka mig att köpa en telefon som inte har symbian . Och jag har kört massor av videosamtal med den, visst, jag kan inte filma mig själv och se den jag pratar med samtidigt, men jag tycker inte det gör ngt om jag inte syns själv .
Men vill man inte köra messenger klient, avantgo, putty, ta emot mail och kunna ändra bifogade word/excel filer så inte behöver man symbian .
I väntan på en se telefon med 3g och symbian så är N6630:an ett bra alternativ!
/Jörgen
|
|
Verkligen kul för den i andra änden att inte se dig Måste kännas meningsfullt för honom/henne.
Messenger funkar hur bra som helst på Z1010, mail funkar hur bra som helst med. Va fan, har du inte testat något med den eller? Ne fan, du ska fan inte säga något om det om du tror att de sakerna inte funkar Putty och word/excel känns som sagt lite opassande på så pyttiga "skärmar". Och har ändå ingen som helst behov av det.
Och jag skulle aldrig kunna tänka mig en lur utan clamshell närjag nu väl testat det
Någon som vet om det kommit någon ny firmware än eller?
[ This Message was edited by: DIFference on 2005-02-28 20:24 ] |
@DIFference:
Kanske inte har lekt med mina a1010:or tillräckligt mycket, att ta emot vanliga mail fungerar bra men jag har aldrig lyckats öppna bifogade filer .
Har kört med en messengerklient på z1010:an också, men den kopplade alltid ner sig när jag fick ett samtal och oftast även när jag fick sms det fungerar inte för mig som tar emot alldeles för mycket samtal/sms .
Sen hoppas jag att tomtom5 släpps snart så att jag kan använda telefonen som navigator .
Om jag hade haft en bild på mig så hade du sett att det snarare är positivt att telefonen inte filmar mig utan omgivningen .
Måste ju erkänna att en K750 lockar trots att det inte är en 3g/symbian lur, kanske skaffar en sån som mp3-spelare . |
Snäll du var mot dig själv då
Vad ska man med navigator till? Ok om man är på resande fot JÄMT och företaget betalar uppkopplingen
Varför inte W800 om du ska ha den som mp3-spelare. Den ä rju mer gjort för det. Jag blir sugen på många av de nya som ska komma från SE. Men jag köpte min Z1010 i november och kommer nog inte köpa ny lur förrän 2006 såvida inte min Z1010 klappar ihop helt. Och även om jag skulle kpa ny när de nya kommer snart så skulle jag få värsta problemet att välja vilken.
Men håller med, har man en gång haft 3G är det fan surt att gå ifrån det. Går ju SÅÅÅ mycket långsammare att surfa mm. med gms jämfört med 3G. (Hur snabbt är EDGE jämfört med 3G?) |
emanuelj Joined: Jan 17, 2003 Posts: > 500 From: Sweden PM |
tror edge är en tredje del så segt som 3g... |
Enligt Ny teknik så kommer 3G upp i 300k/s och edge som mest i 170k men jag tycker att 3G så gott som alltid ger 384kbit/s, så jag vet inte om man kan lita på dem... (http://nyteknik.se/art/33235)
Gillar designen på w800 mer än k750i, men k750i kommer ju q2 .
Jag är usel på att hitta så navigator vore super, och tar man inte emot trafikinformation så genereras det ingen trafik alls!
/Jörgen |
herrn Joined: Jun 12, 2004 Posts: 0 From: Sweden PM |
Hejsan
jag har ett problem jag köpte ett memorystick duo sandisk, nu är problemet att dom vill att man ska formatera kortet jag har försökt via telefon och det vill inte, likadant när jag stoppar kortet i en kortläsare och försöker formatera det i den vanliga dator,och då får jag till svar att det skrivskyddat, jag har kollat det finns inget liten switch på kortet så att man kan ta bort skriv skyddet, någon som kan hjälpa mej
mvh Crister |
Cytech Joined: Feb 19, 2002 Posts: > 500 From: Stockholm, Sweden PM |
Telia kommer ebjuda 210kbps i sitt EDGE nät.... UMTS har en mer stabil överföringshastighet då EDGE är känsligt för störningar... EDGE har högre hastighet uppströms (105kbps) än UMTS (64kbps) |
Ingen som hört något om ny firmware än? |
|