Author |
Swedish Z1010 Thread |
fimpiel Joined: Mar 14, 2002 Posts: 132 From: Sweden PM |
fimpel: varför får du inte en Z1010 helt enkelt? men det låter ju bra i alla fall. Kanske ska vänta några månader då med att reklamera, eller tänke efterom man vill ha en S700i istället För 3g-nätete strular ju fortfarande rätt mycket...
Vad hade du för problem med röstuppringning och BT, vad händer?
Jag får säkert en Z1010 om jag vill, men eftersom att jag har provat två olika Z1010 och är ganska säker på att det kommer att vara likadant med en ny. Det är därför jag reklamerar telefonen, jag har redan haft den på service fyra gånger för att åtgärda bla problemet med Bluetooth. Så det är mitt största krav, jag vill INTE ha tillbaka varken min gamla Z1010 eller en ny.
Helst hade jag ju velat ha Z800, men jag behöver ha en fungerande mobil nu.
Problemet med röstuppringning och bluetooth är att när man säger namnet på en kontakt så hänger sig mobilen oftast. Dessutom så kopplas headsetet ur sig hela tiden, trots att ikonen i displayen fortfarande är kvar. Ofta går det att ringa ut med headsetet, men inkommande samtal kopplas inte fram utan är kvar i mobilen. |
|
DIFference Joined: Nov 28, 2004 Posts: 41 PM |
Quote:
|
On 2005-02-15 13:06:53, fimpiel wrote:
fimpel: varför får du inte en Z1010 helt enkelt? men det låter ju bra i alla fall. Kanske ska vänta några månader då med att reklamera, eller tänke efterom man vill ha en S700i istället För 3g-nätete strular ju fortfarande rätt mycket...
Vad hade du för problem med röstuppringning och BT, vad händer?
Jag får säkert en Z1010 om jag vill, men eftersom att jag har provat två olika Z1010 och är ganska säker på att det kommer att vara likadant med en ny. Det är därför jag reklamerar telefonen, jag har redan haft den på service fyra gånger för att åtgärda bla problemet med Bluetooth. Så det är mitt största krav, jag vill INTE ha tillbaka varken min gamla Z1010 eller en ny.
Helst hade jag ju velat ha Z800, men jag behöver ha en fungerande mobil nu.
Problemet med röstuppringning och bluetooth är att när man säger namnet på en kontakt så hänger sig mobilen oftast. Dessutom så kopplas headsetet ur sig hela tiden, trots att ikonen i displayen fortfarande är kvar. Ofta går det att ringa ut med headsetet, men inkommande samtal kopplas inte fram utan är kvar i mobilen.
|
|
Ok, det är precis samma problem som jag har!
Fråga 1: Men jag lär ju inte få en ny första gången jag reklamerar?
Men om jag reklmanerar en 3-4 gånger så kanske det går in i maj och jag får en Z800, vem vet Om jag skulle bli erbjuden en S700i så skulle jag har svårt att välja pga att det inte är 3G, men den telefonen är ju bättre, och mycket dyrare, så det skulle jag väl antar jag... :S
Fråga 2: Får man en lånemobil av Telia när man skickar iväg sin?
[ This Message was edited by: difference on 2005-02-15 16:53 ] |
emanuelj Joined: Jan 17, 2003 Posts: > 500 From: Sweden PM |
Hoppas ni lyckas med er bytes handel....
|
Quote:
|
On 2005-02-15 22:37:23, emanuelj wrote:
Hoppas ni lyckas med er bytes handel....
|
|
En s700i vill jag nog absolut inte ha. Jag kan inte tänka mig att ha en telefon som "öppnas" på det sättet som den gör. Men klart man inte tackar nej till en z800 sen om några månader när det släpps om man fortfarande har en Z1010 som inte funkar. |
emanuelj Joined: Jan 17, 2003 Posts: > 500 From: Sweden PM |
ja en z800 vore ju inte fel...
även om jag inte är missnöjd med min z1010... |
Det är skillnad mellan att reklamera och lämna in för service/reparation.
Det är ofta så att företagen vill att man ska ha lämnat in produkten tre gånger för att de överhuvudtaget ska acceptera en reklamation.
En reklamation innebär egentligen att jag häver köpet på grund av att produkten är felaktig och företaget (SE) inte har kunnat åtgärda det under ett antal servicetillfällen.
I mitt fall rör det sig om fyra gånger som jag har lämnat in min telefon för både Bluetooth och andra fel. Därmed min reklamation och eftersom att jag om jag får reklamationen godkänd ska ha en likvärdig produkt, så är det närmaste i SEs produktlinje S700 för tillfället.
Vad det gäller Telia så vet jag inte något om de har utbytestelefoner. Jag har lånat en annan Z1010 av min svåger som jobbar på SE. Dessutom vill jag tillägga att jag även har Telias försäkring för mobiltelefoner, vilket kanske kan hjälpa mig i detta fall, då om SE vägrar ge mig en annan telefon så kan jag åberopa försäkringen och hävda att produkten är defekt!
Vi får se, Telia ska ringa mig på tors eller fre (v.
[ This Message was edited by: fimpiel on 2005-02-16 11:05 ] |
Ok, jag ska läman in den i alla fall så får de kolla på den, för ngt är det som inte stämmer. Om jag får en annan telefon eller inte skiter jag nog i, jag är nöjd med Z1010, men jag vill såklart att den ska funka till 100%. Man har ju garanti i ett år väl oavsett? Och sen har jag drullefärsäkring som ingår i hemförsäkringen, om man t.ex. skulle tappa den så den pajja eller något liknande.
Hur eller hur så har den strulat sen jag köpte den, och då kommer det inte vara något problem att få det åtgärdat. Skulle det bara det är det bara att vända sig till konsumentköplagen alt. allmäna reklamationsnämnden.
/Micke |
Jaha, idag ringde Telia och jag satt i bilen och svarade i mitt alldeles nyss installerade HCB-300 som jag rekommenderar åt alla! Anyway, döm om min förvåning när Teliakillen säger att SE erbjuder mig en K700!!!!!
Killen säger att "ja, SE sade att du fick en ny telefon, och att de tyckte att K700 är närmast motsvarande modell." Varpå killen säger att "ja förutom 3G och minneskortplats så är de ju jämförbara".
No way sa jag, och Teliakillen förstod mig nog, jag menar jag ska ju ha en telefon som motsvarar så MYCKET det går min Z1010, och jag kan inte leva utan minneskortplatsen (nåja). Så han skulle på dem igen, jag accepterar inte en ful och dålig K700, fyfan vilket nerköp från Z1010. Att SE bara vågar behandla kunder så här, undra hur många de lurar på detta sättet?
F-n, i min upphetsning glömde jag ju att skriva att Teliakillen förstod och sade att han skulle prata med dem igen, och framföra mina synpunkter. Jag är helt övertygad om att jag kommer att få som jag vill, men jag fattar inte varför de måste försöka med sådana här tjyvknep!
[ This Message was edited by: fimpiel on 2005-02-17 22:33 ] |
Det var fult. Sa du inte att de sagt att du skulle få en S700i eller Z800?
Men kan du inte ta en NY Z1010 då? Jag ska lämna in min, den beter sig lite lustigt, spec med BT och röstuppringning då som sagt. Men förutom det är jag jättenöjd. |
Ja visst är det fult!
Nä, jag vill INTE ha en NY Z1010, då jag med ganska stor säkerhet vet att alla eller åtminstone de flesta Z1010 har detta problemet. Dessutom så har jag lämnat in telefonen för att få Bluetooth lagat, vilket de har misslyckats med fyra gånger.
Telia-killen så när jag var där att jag förmodligen skulle få S700, då den i dagsläget är mest lik Z1010, men han kunde ju inte säga säkert.
Men jag säger det igen - SE har skyldighet efter alla dessa problem, fyra misslyckade reparationsförsök - att byta ut telefonen mot en LIKVÄRDIG ur sitt sortiment. Hur i h-lvete kan någon tycka att K700 är likvärdig Z1010? Jaja, jag hoppas de tar sitt förnuft tillfånga, or I´ll walk up and down their ass! =) |
dragontrumpetare Joined: Dec 03, 2002 Posts: 231 From: sweden PM |
Men det är ju skandal. K700 är ju inte alls närmast. Inte ens S700, eftersom den också saknar 3G. Nä, ger dig inte. Skrapa fram en Z1010 borde de ju kunna göra, eller helt enkelt ge dig en Z800 eller något... eller att de gör om V800 med SE program vara och inte VODAFONE...
The Truth is out there!!! |
BobaFett Joined: Jan 06, 2004 Posts: > 500 From: Kamino (wish it would be Lund) PM, WWW
|
@all Whats your standby time in average?
This message was posted from a Z1010 |
För åttonde gången - JAG VILL INTE HA EN Z1010 IGEN, OAVSETT OM DEN ÄR KARTONGNY, MIN GAMLA UPPGRADERAD ELLER ENS OM JAG FICK DEN I MASSIVT GULD! =)
Idag ringde Telia igen, och nu får jag en S700i!! Visst är den inte helt likvärdig, men å andra sidan är kameran bättre, så jag kan leva med det.
SE vägrar branda om V800 till Z800 - så vill man ha en sådan lur får man vänta till minst maj - det är inte aktuellt, jag behöver en fungerande mobil nu.
Jag är iaf nöjd och glad, skönt också att slippa Z1010:an, även om det var en bra telefon förutom allt strul =) |
Grattis då, eller nåt
PS. Jag skulle balla ur på sättet man "öppnar" S700i på. Sjukt dåligt tycker jag :/ DS.
[ This Message was edited by: DIFference on 2005-02-18 18:49 ] |
Quote:
|
On 2005-02-18 19:31:54, DIFference wrote:
Grattis då, eller nåt
PS. Jag skulle balla ur på sättet man "öppnar" S700i på. Sjukt dåligt tycker jag :/ DS.
[ This Message was edited by: DIFference on 2005-02-18 18:49 ]
|
|
Ähh, du är ju bara avis =)
Nä, skämt åsido det är lite kufigt, men jag har provat S700:an en del och tycker det är helt ok. Ingen större skillnad mot en vanlig clamshell egentligen. |
|