Author |
Swedish Z1010 Thread |
xtrem Joined: Apr 08, 2002 Posts: 257 From: Stockholm, Sweden PM |
Quote:
|
Mjo det vet jag. Men jag tänkte om telefonen inte riktigt stöder icke-3G-SIM..
|
|
Comviq/Tele2s 3G-simkort funkar inte i 2G-telefoner.
Mycket möjligt att deras 2G-kort saknar full funktionalitet i 3G-telefoner. |
|
DIFference Joined: Nov 28, 2004 Posts: 41 PM |
Är det operatörernas "fel" att handovern mellan 3G och 2G i standbyläge är ganska dålig? Under samtal så skiftar telefonen så fint så fint från 3G till 2G när de behövs (förutsatt att det finns god 2G-täckning såklart). Men under standby ligger jag ofta (då inomhus i stora byggnader) på 0-2 staplar under 3G, då är det ofta folk kommer till mitt mobilsvar istället för fram till mig. Det är ju lite surt.
Fler som har det så?
Utomhus har jag allt som oftast full 3g-täckning.
Har Telia.
Sen en sak till:
Tycker det är konstigt att jag bar får 2-3 staplar med GSM om jag väljer det när tjejen får 4-5 staplar med sin T230 som ligger bredvidmin Z1010. Jag vet att det inte går att bara köra 2G/GSM men man kan ju välja det under en kort tid iaf. Kan detvara så att täckningen blir låg då bara föra att telefonen direkt HITTAR 3G och påbörjar handover-processen? Skulle gärna vilja veta varför det är så. Är ju inte så bra om själva TELEFONEN har sämre täckningn än då t.ex. T230.
//Micke |
Sultan Joined: Mar 31, 2003 Posts: 2 From: Sweden PM |
Tjena!
Någon som har testat R1K010?
Såg att den fanns på totalserver...
[ This Message was edited by: Sultan on 2004-11-30 10:22 ] |
Leks Joined: Jan 12, 2003 Posts: > 500 From: Sweden PM |
|
Uppgraderade till R1H igår. Men fan, FORTFARANDE när 3G-täckningen går ner på 1-2 staplar (av 5) som den ofta gör i vissa varuhus mm (även i min lägenhet ibland) och typ ALLID i datasalen på universitetet så kan OFTAST folk inte ringa mig! Och när den väl slår över till GSM (vilket den tyvärr sällan gör då, så är GSM-täckningen mycket lägre än vad den är för polare mm som har GSM-telefoner på samma platser.)
Jag är helnöjd med telefonen och Telia om det inte vore för detta...
Har ni det så med? Vill veta om det ÄR så, eller om det är telefonen eller Telia 3G som suger...
fan....
Om jag öppnar luckan och har telefonen öppen så ökar nästan alltid täckningen/mottagningen med 1 stapel.. Eftersom samtal ibland inte kopplas fram till mig då jag har 1-2 så gör de tju rätt stor skillnad att ha telefonen öppen, eftersom jag får 2-3 då åtminstone.
Utomhus märks det inte så mkt. För då har jag oftast fullt ju....
//Micke
[ This Message was edited by: DIFference on 2004-11-30 17:18 ] |
Johnex Joined: Nov 26, 2002 Posts: > 500 From: Stockholm/Sweden PM, WWW
|
Jag sitter vid datorn nu och har 3 streck. Inga problem.
Did i hear R1K????????? stupid update service låter mig inte upgradera med telia . Ska testa nu igen.
|
Tre streck är ju bara lite över hälften Jag har 2-3 vid datorn... Om jag har 3 så kommer alltid folk fram. Men vid 2 så är det inte så jämt, ibland kommer de till mobilsvar.
Jag har telia med. Lämnade in på Dialect igår o fick den uppgraderad på 15 min, gratis. Men de har bara R1H hos service partner än.
Men sjunker din täckning ett snäpp ibland om du stänger luckan mot när du har den öppen?
[ This Message was edited by: DIFference on 2004-11-30 19:49 ] |
Sultan Joined: Mar 31, 2003 Posts: 2 From: Sweden PM |
Någon mer än jag som har lagt in R1K010? Eller är jag ensam
Har inte märkt några skillnader än, finns dock bara med Engelska menyer än så länge.
|
Vad säger ni om att Z1010 stålar så pass mycket som den gör? 1.41 W/kg...
Klart det är mätt vid sämsta förhållanden, men med tanke på att 3g är långt ifrån färdigutvecklat så har man ju ibalnd rätt låg 3g-täckning (även GSM är låg ibland såklart) och då strålar ju mobilen rätt mkt...
vad har ni för tankar och åsikter om det? |
vallaerik Joined: Dec 06, 2004 Posts: 0 PM |
Är det nån som har fått sin SE Z1010 att fungera med Comviq kontantkort? Inte jag, det funkar i typ 2 minuter sedan när telefonen känner av en 3G signal växlar den till 3g nätet och sedan funkar det inte. |
Nu har jag hittat den till sak som är skum med mi mobil Fråga INTE varför jag höll den med "botten" in till örat (ihopvikt). När jag gör det så hör jag ett svagt pipande ljud, väldigt svagt, typ pulserande. Pip varvat med "bzzz".
Är det något ni också hör i era? Ni får nog se till att ha rejält tyst runtom Jag hör nog f*n för bra :S
/Micke |
ThreeX Joined: Dec 21, 2002 Posts: > 500 From: Sweden PM |
Du har inte fått in en fluga i telefonen bara?
Happy owner of: Ericsson GH198, S868, SH888, R310s, T10s, T28s, A2618s, T39m x2, T68m, T66, SE t68i, T610, S700i, Nokia 2110i, 6210, 8310, 8850, 8890 and 6680 Siemens S55 |
Ne jag tror inte det  |
jan_o Joined: Sep 07, 2004 Posts: 22 From: Sweden/Kil PM |
R1k verkar ha bättre stand by tid nån som vet nåt mer. |
King Cobra Joined: Dec 09, 2004 Posts: 0 PM |
|
|