Author |
NorgesMagasinet - Norsk Forum |
tranquil Joined: Dec 15, 2001 Posts: > 500 From: Oslo, Norway PM |
Sorry gutter, i følge mine noteringer var jeg som vant. @Skjalg Ja, min P800 har dette skremmende, spøkelsesaktige over seg... Uhu!
This message was posted from a P800 |
|
Sir-SonyEricsson-man Joined: May 30, 2002 Posts: > 500 From: Norway PM, WWW
|
Ha... men jeg fikk post nr 1006.... hehe...
Sony Xperia 1 II, Xperia 5, Huawei P30 Pro |
Armin Joined: Mar 22, 2002 Posts: 128 From: Oslo, Norway PM, WWW
|
Kunne noen samtidig ha hjulpet meg med å få til dsl over bluetooth til P800? Får det rett og slett ikke til, må jeg slette alle internett kontoene mine for at det skal fungere? Nå bruker jeg mac da, med d-link usb bluetooth adapter. Har det noe å si kanskje? |
skjalg Joined: Dec 08, 2001 Posts: > 500 From: B$rum, Norway PM, WWW
|
Noen som kunne tenke seg ett slag sjakk over SMS her en dag? kunne vært moro å fått testet det ut!
kanskje noen netcom-kunder kunne tenke seg å teste det med meg på lørdag? (følg med i radio og aviser imorgen så vet dere hvorfor jeg foreslår lørdag)
ang. dsl over bluetooth, har du prøvd med opera browseren? det er vanskelig å få til med den innebygde, men det fungerer som satan med Opera! Du trenger ikke slette noen av internett-kontoene dine, har du stabil bluetooth kobling mellom pc og telefonen vil Opera automatisk finne internett-koblingen din via bluetooth.
[ This Message was edited by: skjalg on 2003-02-19 23:45 ] |
Raven Joined: Jul 01, 2002 Posts: > 500 From: Norway PM |
Jeg har hørt om andre Mac brukere som ikke har fått dette til, men jeg kan ikke skjønne at det skal være noe problem... Det er veldig enkelt så lenge du bruker Opera eller Reqwireless WebViewer på P800. De to nettleserene vil akseptere BT over GPRS/Dialup. Det funker også med den innebygde nettleseren i P800, men det er litt mer komplisert(kan forklare siden om du ønsker).
Det viktigste er å huske på å aktivere internet deling på Mac'en din, og at du har en aktiv internet tilkobling gående. Siden må du passe på at du lar den lille boksen ved "show connection dialog" under "internet accounts" være åpen på telefonen. Du trenger ikke forandre noe annet på internet instillingene dine.
Så setter du Bluetooth på telefonen til "discoverable" og bruker P800 PC-suite på Mac'en din til finne telefonen og starte en Bluetooth serial connection. Når du ser at BT ikonet på telefonen viser to små blå piler som peker i hver sin retning betyr det at du er tilkoblet over BT.
Deretter starter du bare Opera med BT på, og Opera skal nå begynne å laste ned gjennom BT og din Macs internet tilkobling. Du vet at alt går riktig for seg når du ikke ser den lille globusen nederst i displayet på telefonen.
Håper dette hjelper.
carpe noctem |
Armin Joined: Mar 22, 2002 Posts: 128 From: Oslo, Norway PM, WWW
|
Hei,
Jeg har gjort nøyaktig slik du har beskrevet over, men internett ikonet dukker fortsatt opp nederst... |
Hei,
Beklager, men da aner jeg virkelig ikke hva det kan være... Noen brannmur i veien kanskje...?
carpe noctem |
jorns Joined: Mar 27, 2002 Posts: 189 From: Oslo, Norway PM |
@Raven
Jeg lurer på hvordan du setter opp den innebygde browseren på P800 til å surfe over Blutooth....Kan du ikke sette opp en Howto a? |
OK. Jeg har skrevet det før på engelsk så jeg bare kopierer det her.
Well, I have a kind of wierd little rituale to make it work... My operators GPRS settings will get detected by the P800 even if I don't fill in any internet account settings other than the account name(whatever I wan't) and the connection type(GPRS). - That is all the settings I need to browse the web through GPRS.(same goes for my WAP account)
Now, here's what I do too fool the browser to think it's still connected to GPRS;
- Enable Bluetooth(or IR/USB) on your P800 and connect it to a PC with an active internet connection.
- Go to your P800 browser and download 1 page.(the browser will choose GPRS even though Bluetooth is enabled)
- Disconnect from GPRS.
- Go to your internet account settings and delete them.
- (this is the wierd part)- Go to you WAP account, tap Edit-Done-Preferred-Done
-Now, go back to your browser and reload the page you previously downloaded with GPRS. Now you will notice that the page starts loading without any GPRS icon displayed, meaning that you are successfully connected through Bluetooth and you PC's internet connection!!!
How do I know that you're actually connected through Bluetooth you ask? - Because if you wasn't, you would get a message popping saying that you need to set up an internet account.
There you go. I know it sounds a little wierd, and perhaps there is an easier way to do it, but this "trick" works for me every time!
carpe noctem |
AMD Joined: Apr 13, 2002 Posts: 80 From: Osloensis PM |
Hei folkens...
Kan noen fortelle meg om filene som jeg tar backup av på t68 kan overføres til p800 senere.
Jeg bruker backup programmet til christersson hvis det finnes noen andre da.....
Det jeg tenker på å få overført er sms, telefonkatalogen, kalendernotater og oppgaver.
Jeg skal få meg p800 på tirsdagen så jeg må få dette i boks.
@Skjalg
Hvor fort klarer netcom og sende ut nytt sim-kort?
Har trådløs bedrift, vet ikke om det har noe å si?
Takk på forhånd.
[ This Message was edited by: AMD on 2003-02-20 16:43 ] |
|
ingen av christersson`s programmer vil virke med P800, her er christersson`s egne ord om hvorfor det ikke fungerer:
The P800 doesn't support those at-commands
so I need to write that application in Java - which I don't have time for.
Men har du synkronisert kontaktene dine med outlook fra T68, vil de enkelt overføres til P800 første gang du synkroniserer, det var det jeg gjorde første gang med min P800, og det fungerte glimrende! Den hentet da ut alle kontaktene OG kalenderoppføringene jeg hadde synkronisert fra T68 og puttet disse i P800.
Ang. trådløs bedrift, de skal være ganske kjappe til å sende ut nytt SIMkort, da trådløs bedrift kundene skal få optimal service! Noe jeg håper du får! |
AMD Joined: Apr 13, 2002 Posts: 80 From: Osloensis PM |
Takk for svaret, så langt er jeg veldig fornøyd med trådløs bedrift, men jeg hater at de ikke klarer å sende regningen på riktig navn, den kommer på forskjellige navn hver gang...
Kommer vel aldri til å gå ifra netcom for det...
men er det ikke noen som helst måte og få overført sms-ene på????
De er de viktigste, jeg har ca 40 stk og jeg MÅ beholde de.
How to? |
|
legg de over i mobileagent, så har du de iallefall på PC`n!
men å overføre de til telefonen kan bli vanskelig, med mindre du ikke sender de videre fra t68 til ett annet nummer, som du har i P800! du kan fint bytte SIMkort etterpå uten at meldingene blir borte fra P800. |
Bare leker litt her, vennligst ignorer meg... Postet fra P800 via Opera WAP.
This message was posted from a WAP device |
Bare fortsett å ignorer... Postet fra P800 via vanlig WAP...
This message was posted from a P800 |
|