Esato

Forum > Regional > Europe, Middle East and Africa > Nederlandse draad... Dutch Forum

Previous  123 4 ... 271272273  Next
Author Nederlandse draad... Dutch Forum
sharkymark
P800
Joined: Jul 01, 2002
Posts: 120
From: Holland
PM
Posted: 2002-10-22 20:36
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
Ja, ik ga er ook eentje halen. Sterker nog ik heb hem al besteld. Ik was al op zoek naar een PDA ter vervanging van mijn Ericsson MC218 (en T39) en de P800 is precies wat ik zoek.

_________________
Ericsson T39 (R2K), HBH-20 & TDK BT pc card

[ This Message was edited by: sharkymark on 2002-10-22 19:38 ]
Brimme
P900
Joined: May 18, 2002
Posts: > 500
From: Netherlands Amsterdam
PM
Posted: 2002-10-22 20:52
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
I kheb hem ook al besteld maar ik vrees dat we nog wel even moeten wachten
P900 + P800 + K700i + T68i+ HBH-60 + ms duo128
ormeling
Z600
Joined: Mar 06, 2002
Posts: 7
PM
Posted: 2002-10-22 21:18
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
weet iemand of de laatste firmware (R5D??) al in Nederland te krijgen is? zo ja, waar?
Mart_b
T600
Joined: Sep 18, 2002
Posts: 24
PM
Posted: 2002-10-23 09:38
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
Betalen doe je toch alleen als het buiten de garatie valt, heb ik me laten vertellen.

Ik heb sinds gisteren een T600, wat een ontzettend klein telefoontje is dit zeg. Weet iemand nog of er software of iets dergelijks voor te krijgen valt.
sharkymark
P800
Joined: Jul 01, 2002
Posts: 120
From: Holland
PM
Posted: 2002-10-23 10:21
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
@Brimme, ja dat we nog even moeten wachten is wel duidelijk. Maar volgens mij gaat dit de eerste telefoon worden waar geen enkel fout in zit. Het wachten zal beloond worden.
Brimme
P900
Joined: May 18, 2002
Posts: > 500
From: Netherlands Amsterdam
PM
Posted: 2002-10-23 15:22
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
Dat hoop ik,

Ik hoop ook dat nederland hem tegelijk met de hele werled krijgt. anders ga ik denk ik even op en neer naar Duitsland om hem te halebn want dara zijn ze altijd wel op tijd met die dingen.
P900 + P800 + K700i + T68i+ HBH-60 + ms duo128
sharkymark
P800
Joined: Jul 01, 2002
Posts: 120
From: Holland
PM
Posted: 2002-10-23 22:29
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
Heb je eindelijk eens voordeel van die euro.
Hanzzz
P800
Joined: Dec 22, 2001
Posts: 20
From: Holland
PM
Posted: 2002-10-23 22:38
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
Wat zou iemand voor een T68m (met i-update) willen geven, denken jullie, wat zou redelijk zijn, als ik ook de MCa20 erbij geef?

(nadat P800 ge-released is...?)

hehe, groetjes Hanzzz,

[addsig]
sharkymark
P800
Joined: Jul 01, 2002
Posts: 120
From: Holland
PM
Posted: 2002-10-25 09:18
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
Dit is misschien wel interessant voor degene die een KPN Pre-pay of abonnement hebben. Ik was wel benieuwd wanneer de KPN MMS ging ondersteunen. Zowel Ben en Vodafone ondersteunen het nu.
Het antwoord van de KPN was nog al simpel:

"Het is niet bekend wanneer het versturen van MMS berichten ondersteund
wordt door het netwerk van KPN" .

Ik krijg het idee dat dit komt omdat de KPN I-mode heeft. Ik heb liever dat ze MMS gaan ondersteunen.
Kris
P1
Joined: Sep 07, 2002
Posts: 117
From: Belgium
PM
Posted: 2002-10-25 09:32
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
Hoi,

Eindelijk in mijn eigen taaltje maar zijn de belgen dan ook welkom?? Ik ben er zo eentje en werk in een service point en wij rekenen niets aan voor een upgrade

Greetzzzz

[ This Message was edited by: Kris on 2002-10-25 08:34 ]
deliciosomarron
P910
Joined: Jun 23, 2002
Posts: 123
From: The Netherlands bka Holland
PM, WWW
Posted: 2002-10-25 09:47
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
Zo'n software upgrade lijkt me in ieder geval beter dan hetgeen ik elke keer meemaak als ik problemen heb met m'n software. Ik krijg dan van Dutchtone een "nieuwe" t68i. Maar zoals gisteren bleek zijn mijn vervangende toestellen niet altijd nieuw en al helemaal niet beter. Dynafix (het bedrijf wat toestel swaps doet) leverde mij gewoon en verouderd r3a model met een r5c001 flash die niet volledig was. Het menu werkte half of niet, de infrarood en bleutooth werkten niet, de persoonlijke instellingen van de vorige gebruiker stonden er nog in en het allermooiste was nog dat de reset functie niet eens werkte! Ik heb gelijk naar Dutchtone gebeld om te zeggen dat het zo niet kon en ze hebben toegezegd om vandaag weer een "nieuw" toestel te leveren. Hopelijk houden ze nu de eer aan zichzelf en leveren ze een goed toestel want meer dan 4 t68i's ben ik niet van plan te gaan verslijten. Vooral als ik het toestel alles bij elkaar nog niet eens 6 maanden in gebruik heb.
Only dead fish go with the stream!
deliciosomarron
P910
Joined: Jun 23, 2002
Posts: 123
From: The Netherlands bka Holland
PM, WWW
Posted: 2002-10-25 12:44
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
Ik heb nu het "nieuwe" toestel in mijn bezit en kan zeggen dat er niets "nieuws" aan te vinden is. Toen ik hem na ontavngst uit het zakje haalde merkte ik al dat hij gebruikt was (de krassen op het beeldscherm waren al een mooie indicatie!), de telefoonnummers van de vorige gebruiker stonden er nog in en eigenlijk al zijn instellingen (ik zeg "hij" omdat er aardig wat nummers van vrouwen inzitten met plaatjes van hartjes bij de contacten gevoegd). Wederom betrof het een r3a hardware versie maar deze keer met een succesvolle r5c001 fimware update (men raakt blijkbaar dus niets kwijt bij een update?!). Na een wederom telefoontje naar Dutchtone waarbij ik duidelijk liet merken dat ik het niet eens was met de gang van zaken werd mij opnieuw een vervangend "nieuw" toestel beloofd dat ik maandag weer thuis in ontvangst mag nemen (m'n 5e ondertussen ja!) en begin me nu toch af te vragen of ze mijn vorige (echt nieuwe!) toestel niet gewoon een firmware update hadden kunnen geven van een paar uurtjes (aangezien ik toch vlakbij een servicepoint woon maar die winkel natuurlijk weer niet van Dutchtone is). Wat ik wel eerlijk moet nageven is dat r5c001 een stuk sneller is dan r2e006, maar meer zal ik er ook niet van meemaken want de telefoon ligt vrolijk op mijn tafel stof te happen totdat de volgende kandidaat zich aandoet.

P.S. Ik heb trouwens wel gemerkt dat geen van de beide personen aan wie de telefoons eerst toebehoorden echt gebruik maakten van de simpelste functies van de telefoon (met name in het opslaan van de telefoonnummers in de trant van : x-thuis, x-mobiel, x-werk terwijl het gewoon onder 1 noemer opgeslagen kom worden). Ik vraag me toch af hoeveel mensen daadwerkelijk de meegelevrde handleiding van een telefoon lezen als ze er een aanschaffen?!

P.P.S. weet er iemand nog een snel en goed SE-servicepunt in de regio Breda / R'dam / A'dam waar ik zonder verlies van garantie mijn toekomstige T68i kan updaten, zonder al te veel trammelant en tijdverlies, mocht ik weer op dezelfde problemen stuiten als diegenen die dit hele gedoe in werking hebben gezet?! Doe mij maar weer de gouwe ouwe vorm van garantie, stuur JOUW toestel op en krijg JOUW toestel weer terug (ook al lijkt het niet zo, maar vroeger was alles echt veel beter!).
Only dead fish go with the stream!
sharkymark
P800
Joined: Jul 01, 2002
Posts: 120
From: Holland
PM
Posted: 2002-10-25 16:47
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
@ deliciosomarron: Je heb niet veel geluk gehad met telefoons als ik zo lees. Ik moet zeggen dat ik alleen een nieuw toestel zou accepteren ter vervanging. Dat bedrijf die de telefoons "recycled" doet het ook niet erg goed. Als er nog nummers van de oude gebruiker instaan. Nog een tipje hier om te kijken of je echt een nieuw toestel heb. Ga naar het service menu (joystick rechts, sterretje, joystick links, joystick links, sterretje, joystick links en sterretje) en kijk naar het aantal joystick bewegingen. Daaraan kan je gelijk zien of je een nieuwe telefoon heb of een gebruikte.
Wat betreft het service punt, ik gebruik er altijd eentje in Den-Haag. Ze zitten niet te ver van het station en weten wat ze doen (heel soms ook niet). Kijk hier maar een http://www.phoneshop.nl.

@Kris: Tuurlijk ben je welkom, iemand die bij een service punt werkt kan ons helpen met dingen waar we zelf ook niet meer uitkomen. En je spreekt Nederlands (of is het vlaams )

_________________
Ericsson T39 (R2K), HBH-20 & TDK BT pc card

[ This Message was edited by: sharkymark on 2002-10-25 16:00 ]
deliciosomarron
P910
Joined: Jun 23, 2002
Posts: 123
From: The Netherlands bka Holland
PM, WWW
Posted: 2002-10-25 17:51
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
@ sharkymark

Bedankt voor de info en ik neem aan dat je Den Haag CS bedoelt om de locatie van de winkel te vinden.

Ik was eerlijk gezegd ook met stomheid geslagen dat men mij een gerecycled (of in hun woorden een re-furbished) toestel aanbood ipv een nieuwe. Ze hadden als weerwoord dat het niet geheel ongebruikelijk was om deze toestellen aan te bieden maar dat de wijze waarop inderdaad te wensen overliet, maar dat ik de keer daarvoor wel een splinternieuw toestel kreeg wilden ze zeker niet horen. Ik wacht ondertussen vrolijk tot de maandag na het weekend en ben uit pure nood maar weer m'n ouwe trouwe 8250 gaan opgraven. Het enige nadeel is dat ik de filteroptie zwaar mis en het dit weekend ook zonder zal moeten doen ook (juist wanneer je het het hardst nodig hebt moet je het zonder doen!).

Het servicemenu is overigens het eerste wat ik opzoek zodra ik een SE toestel in mijn handen kreeg, simpelweg om te kijken wat ze me nu weer leveren, ik kijk eerst naar de firm-/software versie en dan naar de joystickteller (voortaan doe ik het maar in omgekeerde volgorde denk ik hehehe).

Ik denk trouwens dat Dynafix op deze manier wel een gouden omzet genereert : lever de klant een oude "nieuwe" en factureer het als een nieuw toestel, tel daarbij de bezorgkosten op en voila, weer wat centen binnen.

Eens kijken of ze maandag slim genoeg zijn om nu wel een echte nieuwe te leveren, want dat kunnen ze immers wel als ze dat willen!
Only dead fish go with the stream!
sharkymark
P800
Joined: Jul 01, 2002
Posts: 120
From: Holland
PM
Posted: 2002-10-25 18:09
Reply with quoteEdit/Delete This PostPrint this post
@deliciosomarron: Dat was ik dus vergeten . Maar ik bedoelde inderdaad vanuit Den Haag CS gezien.
Je heb gelijk dat dit soort praktijken een hoop geld oplevert. Waarschijnlijk kan het een hoop mensen niet schelen dat ze een gebruikte mobiel krijgen anders zouden dit soort bedrijven niet lang bestaan.
_________________
Ericsson T39 (R2K), HBH-20 & TDK BT pc card

[ This Message was edited by: sharkymark on 2002-10-25 17:11 ]
Access the forum with a mobile phone via esato.mobi
Previous  123 4 ... 271272273  Next
Goto page:
Lock this Topic Move this Topic Delete this Topic